Tuesday, December 30, 2014

Di sini cita dan cinta bersemi

Wah jiwang karat jugak entry saya kali ni kan hehe..bukan apa baru 3-4 hari lepas saya suami dan anak-anak serta sahabat lama kami yg dtg sekeluarga dari Pahang sama-sama mengimbas kenangan hampir 20 tahun lalu! 

Saya dan In dari Fakulti Ekonomi dan Pentadbiran manakala en suami kami both from Fakulti Sastera dan Sains Sosial. Persahabatan kami dari alam kampus sehingga lah sekarang masih lagi utuh. Saban tahun insyaallah ada masa terluang kami berbalas kunjungan.


 Dan yang di bawah anak-anak kami. Anak saya yang sulung perempuan sebaya dgn anak In yang lelaki, anak no 2 saya lelaki tua dua tahun dari anak In yg no 2 perempuan manakala anak ketiga kami sebaya anak saya perempuan anak In lelaki - dah blh jadi couple masing-masing tu hihi


Bergambar kenangan di Fakulti Ekonomi. Hajat di hati nak tunjuk dewan kuliah kat anak-anak tp berkunci pulak.

 


Dan yang pasti paling nostalgia bilik saya dengan roomate yang sehati sejiwa cuma tak sejawa je :)


Di sini lah dulu sorang mamat tu selalu melangut menunggu sang puteri ceewaahh. Bilik saya 1st floor no 3 dari kiri tu. Kat sebelah kiri saya 2 lagi bilik tu pun bilik bff jugak and mmg hot spot lah bilik ni. Kalau chenta hati datang takyah nak interkom bagai. Nak pulak sorang bff saya tu suara cik abg dia kalah interkom oppss!! jangan maree ye cik penulis skrip haha 

Kami sempat lunch kat UM sambil makan sambil memerhati gelagat pelajar. Ada yg terkejar-kejar gaya nerd dgn buku fail beg sandang sarat ilmunya ada yang santai-santai nakal mengusik rakan tak kurang jg discussion group di sana sini. Ahh!!! manisnya kenangan lalu

Masa yang padat dan hujan yang sudah rintik-rintik tak mengizinkan kami berlama-lama di kampus. Sempat saya titipkan pada anak-anak andai panjang umur ada rezeki masuklah UM :)

No comments: