Tuesday, January 6, 2015

Gubahan Hantaran Tema Turquoise

Gubahan hantaran yang saya buat kali ni adalah untuk majlis pertunangan anak buah kepada ustazah yang mengajar anak saya mengaji. Saya bukan buat semua complete set utk dia sebab majlis berlangsung di Trengganu saya di Shah Alam. Saya cuma gubah barang-barang yang berasaskan kain je. 


Yang ni saya gubah kain pelikat menjadi tepak sirih kekononnya ada rupa tepak sirih ke hihi



Yang ni pulak sejadah transform to Masjid Kristal 


Yang ni tuala - memandangkan tuala ni dh siap bersulam dengan tulisan macam ni saya mmg nak sulaman ni org boleh tgk so saya buatkan ala-ala sofa gitu 


Yang ni kain baju melayu  dijadikan kek 3 tingkat tapi sayang masa saya beli foam tu tkde saiz yg macam sesuai utk nampak supaya jadi kek. Masa yang suntuk saya beli dan pakai je lah apa yang ada. Bunga kat atas sekali pun hilang cicir kot dh Shah Alam - Trengganu bukan dekat. Saya pulak tkde kat majlis kalo ada mau saya bega-begakan lagi ni.

Gambar-gambar di bawah ustazah ngan adik beradik dia yang buat. Saya bagi tutorial jarak jauh je haha boh itu boh ini letak gitu letak gini. Hasilnya taraaa...





Sebelum habis layan dulu pelamin mini ni ye cantikkan kalau org dulu-dulu segini punya rupa dh jadi pelamin untuk bersanding masa kenduri kahwin tu.


Terima kasih kepada Ustazah dan seluruh ahli keluarga dari Trengganu atas kepercayaan yang diberi termasuk aneka ole-ole dr Trengganu tu. Moga pertunangan diberkati membawa ke jinjang pelamin nanti.  

Post a Comment