Friday, January 30, 2015

Angry Bird Theme Park

Cuti sekolah yang lepas kami taklah jalan sangat. Selepas claim suami saya yang ada banyak kosong kosong kosong kat belakangnya tu dirembat oleh maincond suami saya agak sentap sikit nak berjalan jimba-jimba ni. Bukan apa dia takmo nanti pekerja dia kata oo boss berjalan sana sini gaji bayo lambat. Tapi dalam kata takmo berjalan sangat tu alhamdulillah rezeki anak-anak tu ada je lah.

Tetiba je we all sampai PD tido kat satu banglo ngan kos yang buat kami senyum sampai ke telinga. Banglo besar betul-betul mengadap laut. Kira ok lah kan janji anak-anak happy dapat jalan n dapat mandi - menghitam kan kulit hehe.

Then tetiba jugak kami dh jadi macam duta I-city la pulak kih kih..mana tak nya satu hari suntuk dari pagi sampai ke tgh malam dok kat situ. Siang berkubang sampai kecut berut anak dara saya ulang berkali-kali naik vuvuzela. Malam lepak-lepak sambil anak-anak layan mainan-mainan kat situ dan tgk pertunjukan air pancut berirama dia tu.. menarik jugak lah.



Dan tersangat lah tetibanya kami sampai ke Johor!!!. Memang serius tak rancang. Petang Sabtu tu dalam pukul 3 en somi balik umah. Saya masa tu tgh dok layan internet sambil-sambil sembang gitu gini tup-tup kul 6 kami gerak meninggalkan kl masuk ke hiway plus menuju ke jb. Anak-anak lah yang paling suka sbb kat johor ada makteh dan pakteh yang tersangat la rajin melayan semua anak buah diorang.

Esoknya memandangkan cuaca yg redup2 manja tu Adik saya cadangkan kami pegi ke Angry Bird Theme Park je sbb them park ni dlm shopping kompleks katanya . So kalau ujan ke panas ke kira ok lah kan. Tapi jenuh jugak nak memujuk si kecik saya tu sbb dia dh aim nak mandi manda kat Legoland. Saya follow je walaupun serius no idea langsung tentang theme park ni.

Malas nak bebel korang layan la gambar-gambar ni ye







 

Nampak gambar ni macam saya ambik dari atas kan..mmg pun. Saya ambik dari ruang menunggu untuk parent yang takmo masuk sekali. Saya n suami tak masuk biorkan pkteh ngan makteh layan pepuas anak buah diorang hehe..cam ngelat je ye. Sempatlah maktehnya gelabah kartun masuk-masuk dalam tu si kecik saya yang ligat tu hilang dari pandangan maktehnya. Saya yg tgk dari atas nampak si kecik saya tu dah lepas naik kat tower yg paling tinggi sebelum zasss turun ke bawah. Terjerit-jerit saya kat atas bgtau maktehnya kat mana farhanis dah maktehnya ke hulu ke hilir mencari

So ni lah ruang menunggu untuk parent di tingkat atas. Disediakan kerusi n meja tinggi mcm ni untuk meninjau ke bawah.
 

Ada gak buai bergantungan macam ni apalagi yg dok kat situ lena di ulit intan la weh saya ambik gambo pun tak sedar haha

 

 Ada gak tv tapi citer semua angry bird je!!! 



Yang ni kat luarnya tgk la gelagat pakteh diorang tu 




Ni ruang bergambar kat entrance


Saya lupa lak nak snap gambar kedai jual-jual barangnya. Anak-anak  ni dok main kat dlm  almost 3 -4 jam jugak aritu. Sempat la ibu ngan ayah diorang merayap dating-dating kat KOMTAR tu.

Akhirul kalam saya nak ucapkan bebanyak terima kasih pada co-sponsor main-sponsor cuti-cuti musim sekolah kami ni ye diiringi kata-kata terima kasih daun keladi ada rezeki belanja lah lagi..moga murah rezeki semua ye amin....





No comments: