Monday, January 13, 2014

Siapa kita di hati mereka

Boleh jugak la kita tukar tajuk di atas "Siapa mereka di hati kita" ha ha
 
Pernah tak kita berdepan dengan situasi sebegini...kita ni berkawan 4 orang la kata kan. Tiba-tiba sorang rakan kita dapat tiket wayang free tp 3 je. So sorang kena tinggallah dan yang kena tinggal tu kita. Diorang pulak tu pegi senyap-senyap. Mesti sedih kan sadis huhu. Ataupun kawan kita tu gi melancong balik dia bawa buah tangan tp dia lupa nak belikan yg serupa ngan kawan2 lain tu...dia lupa kita kawan dia ke erkk!!

Tapi kita nak buat macam mana. Saya rasa ironinya mudah saje. Kita kena terima hakikat bukan semua orang boleh suka dengan kita. Memang relationship kena ada chemistry. Saya rasa setiap dari kita dalam diri kita mmg ada perasaan kita selesa dengan siapa. Mungkin pada permulaan dia berkawan dengan kita sbb rasa cam ada chemistry je. Tapi lama-kelamaan dia rasa kita tak sesuai dengan dia. Mungkin dia rasa kita ni cam perasan diva ke, budget baik ke, tak boleh dipercayai ke dan 1001 alasan la kan.

Jadi hidup mesti diteruskan jangan sedih-sedih. Hari ni mungkin kita bukan duduk dalam carta hatinya nanti esok-esok kita pasti ketemu yg ada cas "kimia" dengan kita. Hidup ini singkat terkadang tidak cukup masa untuk menyayangi jadi jangan bazirkan untuk membenci. 

Cuma satu pesanan seandainya kita tak suka pada seseorang jangan pula minta@paksa satu dunia untuk turut tidak menyukai org itu. Berlaku adil, jujur dan ikhlas dalam persahabatan itu kunci kesejahteraan...insyaallah
Post a Comment