Wednesday, September 10, 2014

Azam tahun depan

Bahawasanya dengan ini saya berazam tahun depan tahun 2015 saya taknak dah beli biskut raya banyak-banyak.


Yang dalam gambar ni sebahagian je baki biskut raya yg tak habis ada lagi berbalang-balang berbekas-bekas huhu. Yang betul-betul habis adalah biskut yang saya buat sendiri je sebab saya buat biskut yg anak-anak suka. Yang tu depa pulun makan.

Saya ni kalau biskut raya buat pun buat beli pun beli. Dulu lagi kelakar saya menjual biskut raya mmg best jugak masa tu sbb customer saya spesis yg beli biskut raya riban riban ni. Terkejut jugak mula-mula bila customer start order "saya nak 10 balang tart 10 balang chipsmore 10 balang samprit bla bla.. Ingatkan main-main tapi mmg betul. Siap kena delivery la kan servis kena la tip top penuh kereta kembara saya masa tu nganto biskut raya kat rumah orang kaya-kaya ni. Tapi tu lah dalam dok berjual biskut raya saya membeli jugak biskut raya. Masuk poket kanan keluar poket kiri. Tahun ke tahun camtu lah saya cuma skrg dah tak jual biskut..malass hehe.

Biskut pun dah makin mahal. Jadi mmg betullah saya kena berazam tahun depan no more over spending on biskut raya. Pembelian berhemah gitu temanya. Ingat ye Yani!!!

No comments: