Wednesday, December 18, 2013

Cuti sekolah dan jumpa-jumpa

Selain aktiviti jalan-jalan bila cuti sekolah ada satu lagi aktiviti yang sangat-sangat saya tunggu. Peluang untuk berjumpa kawan-kawan lama ataupun saudara mara. Memang saya suka, tak kisahlah sama ada diorang datang ke rumah saya atau saya yang pergi ke rumah diorang. Kalau ngan sedara mara pulak pot yg paling selalu kami berjumpa kat rumah kendurilah. Apa yang pasti mmg saya suka sangat klu dpt peluang ni.

Dalam banyak-banyak kawan lama biasanya ada 2 family yang dah cam jadi acara tahunan utk kami berjumpa. Biasanya dalam 1 tahun kami mmg akan berbalas kunjungan. Sorang tu roomate saya masa di UM dia org Johor ditakdirkan bertemu jodoh ngan org johor jugak so mmg menetap di sana lah. Saya kalau pergi ke Johor mesti singgah di rumahnya kadang bermalam kadang singgah gitu je janji dapat jumpa. 

Yang bestnya bila dia datang KL kami akan ambik kesempatan utk calling-calling kawan lain dan berjumpa. Kira small gatheringlah. Masa tu riuh rendah dengan anak-anak paham-paham le bila "ultraman taro bertemu "ninja turtle" mesti menghasilkan transformasi yang macam-macam ha ha..







Sorang lagi tu BFF suami saya jugak masa belajar di UM. Dia orang Pahang bertemu jodoh ngan org Johor dan menetap di Pahang. Kebetulan isterinya course-mate saya jugak sama fakulti di UM cuma lain-lain major. Kadang tu kami ada family day di Pahang atau Trengganu dengan kawan-kawan yang lain tapi pasti suami saya akan usahakan jugak boleh singgah ke rumah BFF dia tu. Saya suka je.

Jadi bila kami dah selalu jumpa hubungan mmg erat termasuk anak-anak pun sama. Kadang diorang siap tanya kawan tak datang ke cuti sekolah kali ni. Tapi kredit jugak untuk en somi masing-masing diorang pun dah jadi kawan baik. Bila berjumpa dah jd mcm 3 group geng mak-mak, bapak-bapak dan anak-anak.

Saya berdoa hubungan kami takkan putus. Saya suka terima tetamu tak kisah la ramai ke anak kecik ke saya rasa seronok bila tau ada orang nak datang rumah. Memang saya dan suami agak sibuk- dah keja sendiri. Tapi keja sendiri ni lah membolehkan kami terima tetamu at anytime. Tak kisah la datang sekejap atau bermalam. Kalau sempat saya masak klu tak kami makan luar. Tapi acara makan luar mmg dah cam wajib sebab rasa nak raikan kawan yang datang. Lainlah masa tak mengizinkan. 

Cuma yang agak tak best umah saya agak kecik - saiz standard double storey di KL tau-tau je lah. Jadi rasa cam kesian pulak kat tetamu yang datang. Diorang dok luar KL beli rumah walaupun harganya sama@lebih kurang sama dgn harga rumah saya tapi keluasan rumah diorang kira selesalah. Kalau ada rezeki nak jugak beli rumah lain sebab rumah saya biasanya jadi pot adik beradik berkumpul atau kalau sedara mara datang dr kg biasanya berkumpul di rumah saya.

So untuk kawan-kawan sedara mara pintu rumah saya sentiasa terbuka. Just make a call insyaallah bisa diaturrrrrr

No comments: