Friday, December 6, 2013

Homestay best di Sabah - Palm Beach Villa Kinarut

Baru-baru ni saya ke Sabah - rombongan cik kiah gitu sebab adik konvo UMS so mak abah kakak adik beradik saya semua pegi lah kecuali adik saya yg preggy tu ngan yg ada anak kecik. Actually ni kunjungan kedua saya ke Sabah 2 tahun lepas saya sekeluarga ke sana sempena anniversary kami. Tak sangka kebetulan kali ni kena jugak time anniversary kami di sabah jugak.

Memandangkan kami ramai dan akan bercuti agak lama jadi homestay lah pilihan yang paling sesuai klu nak book hotel parak beb he he. So masing-masing cari then update kat wall family kami. Kakak saya la yg paling byk bg idea bernas upload gambar2 umah. Memang ni 1st time nak try homestay sebab sebelum2 ni kalau kami berjalan ramai2 adik beradik pun kami book hotel atau apartment di bawah pengurusan hotel. So dlm hati ni cuak jugak la sebab kita book n confirm berdasarkan gambar yg ada dalam online je.

2 hari pertama kami kat KK. Booking banglo semi D di Palm Beach Villa Kinarut. Harga 1 mlm rm250. Bila kami sampai je wahhh!!! sangat mengujakan. Lokasinya betul-betul di tepi laut. Rumah luas dan sangat selesa. Selain kelengkapan asas sofa kerusi meja makan dan katil tuan rumah jugak sediakan segala peralatan lengkap untuk memasak, pinggan mangkuk yg mencukupi, mesin basuh, peti ais mikrowave, rice cooker, jug kettle termasuk jugak aluminium foil dengan cling wrapp dan tisu roll yg banyak di atas kabinet dapur. Sampai kami takut nak guna pada mulanya sebab takut kena charge he he.. Kakak saya siap tel tanya boleh pakai ke semua barang-barang tu. Owner jawap memang semua disediakan utk tetamu.

Dan bila kami jenguk ke belakang tersedia peralatan BBQ yg lengkap termasuk kerusi meja untuk kita santai-santai. Bukan itu saja arang fire starter pun ada. Dan yg paling abah saya suka ada perangkap ketam klu sapa yg berminat nak nangkap ketam. Pendek kata mmg best la homestay ni terbaikkkkk. Bukan itu saja malah dalam bilik yg saya tidur tu ada disediakan komputer beserta printer just in case kita memerlukan.



view dari luar 
lampu menggunakan sistem sensor akan menyala bila dpt mengesan kehadiran orang

 ruang tamu 

ruang dapur

Bilik tidur utama selain ada bath  tab disediakan kerusi ala-ala ogawa lagi tu



ikan pari punya la segini banyak harga baru rm7!!
kami dapat ikan gerut ngan kerapu segini besar 4 ekor pada harga rm14!!!



 seronok ber BBQ mmg tak plan langsung nak buat BBQ tp memandangkan peralatan tuan rumah lengkap terus on je dapat pulak ikan-ikan yang sangat fresh dan murah gileerr


 view dari tepi rumah
pukul 6 pagi mentari sudah malu-malu muncul

Saya cadang nak cerita lagi 2 buah homestay yg kami duduk di Ranau dan Angkasa Apartment tapi memandangkan panjang sangat so to be continue lah ye he he

No comments: