Sunday, December 29, 2013

Melawat Ladang Anggur Perlis

Dah lama saya cr peluang nak pergi ke ladang anggur di Perlis ni. Bukan apa teringin nak rasa anggur Malaysia he he

So baru-baru ni saya balik kampung en suami ada kenduri kawin sepupu dia. Kebetulan saya nak ke Perlis sebab ada nak hantarkan barang customer- saya kan berniaga barang hiasan rumah ala english gitu. Jadi dah alang-alang p Perlis kami terus lajak la cari itu ladang. Nasib la Perlis ni kecik je senang je nak cari. Paling mudah kita cari Taman Ular dulu depan sikit dari Taman Ular ada Taman Herba pastu ada lah Ladang Anggur Perlis.

Sampai kat situ beli tiket dulu tak mahal dewasa RM3 kanak-kanak RM1. Cumanya rezeki tak menyebelahi kami. Rupa-rupanya anggur baru je habis di petik 3hr yg lepas. Pastu saki baki yang tinggal belum cukup matang dan baru saje disembur racun serangga. Jadinya tak boleh petik tak boleh makan huhu. Nasib la ada jugak sikit-sikit buah untuk santapan mata. Boleh la lepas gian nak tgk anggur di Malaysia. Patut la lengang je ladang ni agaknya orang lain dah buat survey dulu bukan mcm kami main pakai redah je.

so layan je la gambar ni ye 









Cuma saya ngan suami rasa cam terkilan skit bila tgk kws ladang anggur ni ada potensi untuk dimajukan dengan macam-macam cara. Ada mcm tasik ke kolam gitu kalau dia buat cantik-cantik letak kerusi keliling tasik tu boh paddle bot ke create aktiviti skit kat situ takpun kolam memancing ke baru la nampak hidup sikit kawasan tu. Bukan apa kawasan luas nak buat macam-macam boleh sebenarnya sementelah tarikan anggur tu pun ada kekuatannya yang tersendiri. Kita tunggu lah kot kerajaan negeri ada idea yg lebih menarik untuk kawasan ni kan.





No comments: