Friday, June 20, 2014

Celebrate birthday kat airport

 
Kisahnya lebih kurang 2 tahun lepas...tak caya tgk gambar-gambar di bawah kuruskan kita  ( KITA  dlm ayat ni merujuk kepada ketiga-tiga subjek dlm gambar ni sbb skrg semua dah bam bam haha )





Suami saya kan kejanya ke sana ke sini. Jadi ada satu hari tu bday anak sulung saya Farhana and dia takde ngan kami semua. Saya tau hari tu dia mmg bz ada benda yg nak kena siap jugak so saya tak le kacau. Tapi tu lah ayah mmg tak lupa dah lewat petang dia call dan tanya apa saya buat utk bday anak dia. Saya cakap tak buat apa pun lg tunggu ayah balik la baru celebrate

Di hujung talian saya dengar dia err..err cam teragak-agak tengah fikir sesuatu. Saya cakap takpe lah esok lusa abang balik kita celebrate la. Tiba-tiba suami saya cakap takpe I balik mlm ni jugak book kan flight mlm ni cari je lah apa-apa flight yang ada (memang pun keja booking2 tiket ni keja saya). So saya letak tel dan mulakan kerja. Tapi dh last minit nak dptkan firefly mmg takde lah. So terpaksa jugak lah ambik itu Air Asia last flight kul 9.45 mlm sampai LCCT 10.45mlm.

Tak berapa lama letak telefon suami saya call lagi. Beli kek kat farhana katanya. Saya jawab esok je lah. Suami saya kata esok dah hari lain kena potong mlm ni. Dalam hati saya kata laa sama je lah potong kek jugak. Tapi I kan isteri mithali so terkocoh-kocoh kita pun keluar g cari kek. Sambil drive masukkan telefon dlm tudung tel en suami lagi sekali. Saya tanya dia kita ni nak potong kek pukul berapanya. Dah dia flight landing pun kul 10.45 itu ini kang mau kul 11. Anak-anak pun sure dah tido sbb siang tadi tu sekolah.

En suami jawab kita potong je kat airport tu kat kfc janji mesti potong kek malam ni jugak. So malam tu flight landing agak lewat dah kul 11.30 baru settle. 



Akhirnya kakak potong kek harijadinya kat LCCT. Anak saya yang boy dah tak larat nak layan dia layan tido kat tepi meja tu je.

Saya dapat rasakan suami saya beria-ia nak pastikan anak dia potong kek pada harijadinya bukan pada hari lain sebab ayah taknak nanti anak-anak kata ayah sibuk sampai bday anak pun lupa. Dia tak cakap begitu pada saya orang lelaki tau je lah mulutnya kat hati tak macam kita hati kat mulut.

Saya tulis ni pun supaya anak-anak tau macam mana sibuk pun ayah diorang anak-anaknya masih tetap jadi keutamaan. Memang kami kerja tak kira masa siang malam sabtu ahad public holiday ke apa ke semua langgar. Tapi itu tidak menghalang untuk cari masa yang berkualiti dengan anak-anak.  

Moga anak-anak memahami akan erti kasih sayang dan pengorbanan dari ibu dan ayah. Ibu dan ayah tak kan sentiasa ada tp selagi hayat di kandung badan walau jasad bercerai dari badan kalianlah anak-anak permata hati.


No comments: