Thursday, June 19, 2014

Sehari di legoland - layannn

Kali pertama g legoland tahun lepas cuti raya cina. Tapi tak masuk dalam pun ambik-ambik gambo je kat luar. Masa tu mmg plan taknak masuk sbb baru je dibuka. Adik saya kata panas and byk benda yg belum siap. Dah le tiket ehem-ehem kan. So sabar-sabarkan diri.

Yang ni gambar tahun lepas..iye -iye cam nak masuk kan

Jadi ini kali pegi baru real masuk. Dengar iklan kat tv kata boleh log in kat web utk dapatkan tiket murah. Tapi bila dah log in kat situ tulis utk harga menggunakan mykad kena beli kat kaunter. Dewasa rm120 kanak-kanak rm90. Kalo nak masuk water park dia beli tiket kombo tambah lagi rm30 je. So terfikir-fikir gak nak tambah ke tak. Tapi bila tanya kengkawan sedaramara yg pernah pergi kata nanti tak cukup masa nak layan dua-dua sekali so ambik theme park je lah.



Pagi tu dgn semangat kobar-kobar kul 9 keluar dr umah adik di Pasir Gudang..kita jimat skit kat sini sbb tak tido hotel hehe. Ada la gatal-gatal klik kat hotel legoland tu..perghh regga nya meruntun kalbu haha. Bilik paling murah pun RM940 semalam yg lain seribu plus-plus ke atas. Tapi bila check availability (ada hati daku check haha)  fully booked tu gilerr betul la kaya-kaya semua org. Saya tak tunjuk pun kat anak-anak rupa paras bilik tu (yang siap bertema-tema bagai padan la dgn regganya tu) kang meroyan diorang nak jenuh pulak mak nak bg excuse kan. Sebab selalu klu nak book hotel si kenit tu suka ngendeng nak tgk bilik mana kita nak tido nanti.

Yang kat belakang tu lah hotel legoland..si kecik asyik tanya nape kita tak tido situ hihi

So dalam tgh excited semua org tetiba nampak berarak mendung kelabu..dan hujan membasahi bumi. Adik saya sms suruh saya cari baju hujan siap dia bgtau singgah tesco ada watson jual baju ujan murah RM6 je katanya. Kami pun berhenti cari bj ujan dulu. Tapi tak dapat pun yg RM6 tu RM16 hengget ada la. Nak tak nak beli jugaklah. Niat nak rushing td terbantut dah ujan tgh lebat klu sampai awal pun no point. So kami ding dong ding dong kat tesco sempat si kenit pow kasut sepasang (dia mmg hantu kasut bulan ni je 5 pasang kasut baru huhu) yang warna pink dia pakai dlm gambo tu kasut baru le tu hehe

Kami sampai Legoland dlm kul 11 camtu. Sementara en somi beli tiket saya g beli burger KFC buat alas perut. Time nak masuk tu saya selamba je jinjit plastik KFC tu macam kebal haha..so sah-sah la kami kena makan kat luar itu burger. Selesai makan sebaik saje masuk mata saya terus nampak berlambak baju ujan payung dgn logo legoland di jual...regga rm12 je huhu. Cantik pulak tu baju ujannya kaler kuning terang. Tu lah kdg mana kita nak jangkakan blh pulak murah lagi dari kat luar.

Masa beli tiket tu kita dibekalkan dengan Park Map & Guide. So memang kami guna pakailah map yg dia kasi tu. Pada saya sangat helpful lah benda tu senang kita nak tuju ke mana...& here are the rest of the story











 















 Yang ni lori pancit siap ada sound effect lagi tu


 Kereta lego nak parking


Dah siap parking

 



 Yg ni tgk je sbb malas nak lenjun ngan air even ada dryer room


 Popcorn RM10 satu pek-beli konon sbb nak tgk show 5D


Kami makan pizza kat Imagination ni. Masa beli tiket dapat kupon RM50 so top up lagi RM28. Sedap jugak pizzanya. Pizza saiz 14inci, 4 soup, 4 chicken wing 4 buah-buahan dan 4 air. Saya suka bangat mushroom soup nya yang very rich creamy & thick. Kaler soup tu pun gelap sbb penuh ngan mushroom yg dicincang halus. Tapi sorry la tak ambik gambar pun sbb saya ngan family sebenarnya masih lagi rasa pelik kalo nak makan sibuk nak ambik gambo. Kami jumpa makanan terus nak makan je hehe

Satu yang saya suka suraunya yang selesa. Ada 2 surau kat sini dan saya lihat pekerja@staf sini keluar masuk untuk solat which is satu pemandangan yang melegakan. Bukan apa kadang tempat-tempat camni tak bagi pekerja keluar solat kan





Boating School


 Driving School - siap dapat lesen tu tp siap le RM35 hengget hehe


Botol air tu 20 hengget air boleh refill rm3 setiap kali refill




 
Hasil tangkapan seharian - tq kat ayah sbb belanja







Saya cam biasa la beli fridge magnet je ngan frame gambar lego hihi





 Remang senja di Legoland

Memang betul la 1 hari cam tak sempat. Till we meet again













No comments: