Friday, May 22, 2015

Idea dessert corner kami - akad nikah time

Selepas selalu sangat menggayakan meja dessert setiap kali ada buat majlis di lorong umah kami (saya ngan jiran-jiranku) telah dipelawa oleh jiran setaman untuk buatkan dessert corner masa majlis akad nikah anaknya. Kami suka je tp dalam ati ada sikit debar la maklum ler selalu buat suka-suka syook sendiri kami je tp this time buatkan untuk orang kena la plan baik-baik kan.

Dari awal lagi we all dh decide taknak buat cam yg biasa sangat kita tgk kat wedding tu - boh ni sejemput tu seciput mcm lebih pada nk display je bukan nak bg orang makan. Our dessert corner mestilah  meriah ceria varieties dan attractive. Main dengan kaler dalam masa yang sama tkde kompromi dr segi rasa - cewah gitu taglinenya haha. 

So after bertungkus lumus ni lah hasilnya kata orang biar gambar berbicara...


rv dengan carrot cake
 


the gebuss cheese tart 


awesome apam polkadot 


spiral lolipop



jelly bean marshmallow & sweets


 choc n vanilla muffin

 



tempting kan!!!  hehe...

antara wajah krew-krew sedang tekun bekerja tuh touch up final before display


 



bergambar kenangan dengan tuan rumah thumbs up katanya..tq kak sham atas kepercayaan yang diberikan senang berurusan dengan tuan rumah



 Di balik tabir.. tp tak semua ada ni sebab time ni hari jumaat so ada yang bekerja tp syukur disebalik kekangan masa dan tanggungjawab hakiki, tugasan yang telah diamanahkan  ini berjaya disempurnakan alhamdulillah together we do it yeah go dessert team!!!


No comments: