Saturday, March 28, 2015

Me and hubby - sehari 40 kali call

Baca-baca blog Nameera Roslan tu saya tertarik ngan citer dia pasal tiap kali sms ngan hubbynya diorang mesti end kan dengan I love you. Kata Namee tak kira la citer apa hatta citer pasai taik anak pun ending mesti I love you. Wah soooo suweettt. Ko ado???

Saya pun nak citer jugak lah hehe.. wah cam ado sangat haha. Me and my dear en suami tak berapa nak rajin tulis-tulis sms. Lambat kan nak tulis nak tunggu balas dah balas nak balas semula nak pikir jawapan dulu. So mmg kami prefer call -yes mmg sangat lah obsess dengan mengcall. Satu hari kami berbalas call sehingga 40 kali - ha ko ado!!! kih kih kih. Serius tak tipu sebab saya ngan suami kami pakai bil bukan top up and mmg we all request itemize bill tu. So bila bil sampai tiap bulan yang 8-10 mukasurat tu berderet no kami berdua je. Saya pernah kira paling-paling sikit pun 15 call sehari. Itu pun saya tau kenapa - time dia outstation naik flight time dia kat site yang line tak berapa ok atau sehari suntuk kat site takut bateri habis dan power bank pun tak penuh. So time-time camtu kita minimize call.

Saya kan PA seumur hidup dia so tak kiralah pasal keja ke pasal anak pasal segala-galanya dia akan call  saya. Dari benda sepenting-pentingnya tender projek, claim tak dapat2 claim kena potong, kena komplen, budak ponteng keja, mesin rumput rosak bla bla.. sampailah dia nampak minah salleh lintas depan mata pakai skirt singkat baju ketat, dia beli rojak utk lunch, dia bz lapaq belum sempat makan tanya saya dh mkn pil ke belum cuaca hr ni panas giler semualah. We share everything. Saya call dia nak bgtau ada lipas kat dlm bilik atau katak kat depan umah so tkleh nak klr sidai kain,  saya masak apa for dinner ada buat serimuka kesukaan dia utk tea, pil saya dah habis, siapa tersingkir maharaja lawak segala bagai bendalah yang terlintas atau yang berlaku mesti we all call each other. Kami kongsi suka dan duka bersama we support each other.  

Saya rasa dengan cara ini merapatkan lagi hubungan kami telus tiada rahsia. Saya tau current financial dia macamana so as emosi dia. Cuma kalau org tanya pasal bil hehe padan lah ngan call yang berpuluh kali sehari tu kan what do you aspect beb!!!   


Jangan macam ni ye

No comments: