Tuesday, May 20, 2014

Dah lama dah..kerajaan patut tukar

Amboi entry saya hari ni lain macam je bunyi nya ye...saya tak minat nak tulis pasal politik hehe bukan kepakaran saya dan taknak tak pasal-pasal saham neraka akhirat masuk ke akaun saya kalau sesuka hati tulis hentam orang tu hentam orang ni :)

Cuma nak cerita tentang baju sekolah dan kasut sekolah anak-anak kita. Kalau la saya diberi peluang nak je saya cakap kat kementerian tukar je lah warna baju sek anak-anak kita ni. Memang la putih tu bersih tapi nak maintain bersihnya tu melibatkan byk kos. 

Bila anak sulung saya dipilih jadi prefect masa sek rendah tu baju pengawasnya termasuk tudung kaler biru so selamat tinggal baju putih. Kasut pun kasut hitam so as stocking. Memang bila dibuat perbandingan dengan adiknya yg masih pakai baju putih kasut stokin putih tu baju adik kena tukar lagi cepat. Bukan apa tau je lah baju putih cepat kotor. Kita basuh rendam lama atau boh clorox (sebotolkan haha nak senang sental). Pastu klu baju anak lelaki kat tengkuk tu kena tonyoh kuat baru hilang. Hari-hari rendam clorox sental tonyoh cepat je jahanam baju tu. Kasut pun sama. Biasanya anak2 saya bulan 3 atau 4 je saya dah gantikan semuanya yg baru. Sakit mata saya tgk baju kusam-kusam pudar kasut dah cam nak koyak sana sini tu.

Tahun 2014 ni anak sulung saya masuk sek menengah form 1. Tak berapa lama pastu dia terpilih jadi pengawas. Selain rasa tumpang bangga sebab dia diberi kepercayaan oleh cikgunya saya rasa lega bukan baju putih blh la campak gitu je dlm mesin basuh hehe. Kasut sekolah dia pun hitam so takde lah nampak ketara sangat kotornya.

Jadi ada yang rasa setuju ke ngan cadangan saya ni...sila tekan butang like..eh mana ada butang like kat blog ni like sendiri je lah haha

No comments: