Wednesday, August 28, 2013

Aku dan gajet

Amboi tajuk bukan main lagikan tapi saya ni sebenarnya satu habuk gajet pun takde kah kah kah!.

Saya rasa boleh la korang kategorikan saya ni ketinggalan zaman. Handphone saya pun cap nokia@cokia je internet pun saya tak masuk kan kat hp tu so whatsapp ke apa ke jangan tanya lah ye. Ermm...agak-agak ada lagi ke yang spesis macam saya ni ye?

Memanglah kadang rasa ketinggalan tapi saya mmg tak minat ngan gajet2 ni tak pernah rasa teruja pun. Ada jugak rasa susah takde internet kat hp tp saya lebih takut tak dpt kawal diri. Maklum la dah kita ada access yg mudah so nanti leka layan benda tu je. Anak depan mata terkulat-kulat mengharapkan belaian kita. Saya tujukan ayat  ni utk ingatkan diri sendiri. Sebab biasa dah kita tgk kat restoran contohnya mak bawa anak-anak makan. Duduk je kat meja mak terus on fb saya mmg cukup menyampah tgk situasi ni. Anak-anak melopong mak tersengeh-sengeh sengsorang. Belum lagi makanan sampai anak nak makan pun marah selagi tak ambil gambar. Dah ambik gambar sibuk pulak nak upload lepas upload sibuk pulak layan komen itu ini tanya pasal makanan sedap ke kat mana mahal ke bla bla bla..Masa berkualiti dengan anak-anak hilang begitu saja.

Macam saya ni lagi la bisnes woman la kononkan so bz memanjang jadinya kalau boleh balik rumah tu nak ngadap muka anak-anak ngan suami le tanpa gangguan. Saya buat bisnes online so inbox saya mmg selalu penuh ngan komen dan pm bertanyakan barang. Kalau saya on internet kat hp mmg jawabnya saya dok melekat berkepit ngan hp je lah. Kat rumah bukan saya tak layan fb blog ke apa saya layan jgk tp lepas anak-anak semua dah masuk tido and kalau en suami p keluar ngeteh ngan geng jiran. Saya guna laptop je lah. Mata saya ni pun mmg tak suka tgk skrin kecik nyampah je saya klu tgk fb kat hp lebih puas guna laptop. So takde sebab yang kukuh untuk saya perlukan hp gajet-gajet yang canggih.

Ada jugak kata saya ni kedekut tp mungkin belum masa yang sesuai dan belum begitu mendesak sangat. Lagi pun dah saya ngan suami pun sehati sejiwa tak suka benda-benda ni jadi tak kisah sangat lah.Cuma mungkin dari segi imej la dah kami berdua ni bisnes tp pakai hp cokia je. Teringat saya sorang kawan citer kat saya dia ada 2 hp satu cokia satu blackberry. So blackberry tu hp yg dia pegang dia letak atas meja kalau jumpa client tp dia pun tak berapa pakai hp tu kah kah kah..yang dia pakai hp cokia dia tu je...Ermmm maybe kami pun kena buat cam tu kot ha ha ha

No comments: