Tuesday, August 20, 2013

Sesekali jumpa Mazidul Akmal Sidek - Part 1

Mazidul Akmal Sidek sapa yang tak kenalkan. Pendedahan beraninya sama ada di kaca tv ataupun dalam tulisannya di blog boleh buat ramai yang panas bontot. Dia takde la kenal saya saya je kenal dia ha ha..

Kali pertama bertemu live dengannya masa saya jadi tenaga pengajar di sebuah kolej di ibu kota. Masa tu kolej dalam persiapan untuk perasmian dan tetamu VIP nya Ketua Polis Negara Tan Sri Norian Mai. Dah ketua polis negara yang mai persiapannya pun kena mai la jugak kan. Macam-macam kerja lah kami kena buat time tu. Kerja saya masa tu byk pulak kena berurusan dengan PA Tan Sri sbb melibatkan protokol dan aspek keselamatan. But that was really a great experience baru saya tau ooo macam ni oooo macam tu. Melopong je la saya dengar briefing cum arahan la kan dari PA dia apa yang saya kena buat nak menyambut Tan Sri tu.

So berbalik pada citer jumpa Mazidul Akmal ni dalam dok kalut-kalut kami semua buat persiapan tiba-tiba tak silap saya lagi 5@6 hari nak perasmian dia terpacul kat kolej. Wah ramai yang terkejut apa dia buat dia nak masukkan kita dalam tv ke he he..biasa la kan orang TV3 mmg glamer. Rupa-rupanya Mazidul dapat menghidu majlis kami dan kehadiran ramai top VIP ke kolej ketika itu. Lebih-lebih lagi masa tu isu Al Maunah masih hot. Memang akan ada sidang akhbar punya lepas habis majlis sbb confirm wartawan nak korek2 lagi pasal kes tu.

So dia datang kolej round-round jumpa ngan semua orang bersembang ramah mesra tanya tentang majlis. Mmg kami tau ramai wartawan akan datang majlis tu nanti tp saya tgk Mazidul mmg komited. Maksud saya dia survey dulu keja dia nak buat. Orang lain datang hari kejadian tapi dia datang awal dan sudah mulakan hubungan yang baik dengan semua orang sebelum majlis berlangsung. Dia bukan datang sekali tetapi byk kali jugak dan yang buat kami terkejut dia tawarkan diri jadi pengacara majlis. Tapi tawaran tu sangatlah last minit nya. Saya rasa simpati dengan pengacara majlis sedia ada yang telah berlatih sejak dari awal. Dan tau-taulah Mazidul nama yang besar kegusaran saya adalah macam mana saya nak handle dia huhu. Masa tu saya speechless rasa diri terlalu kerdil. Kalau dengan rakan setugas sendiri boleh la saya cakap ko buat reheasal aku nak dengar sedap ke tak betul ke tak. Tapi Dato' CEO kolej pun dah suka beno dengan tawaran yang Mazidul bg tu so kami terima lah happy problem tu.

Tell you what...he is really professional maa... Dah bidang pengacaraan ni makanan dia. Kami bagi dia skrip tu kira cam guideline utk dia je lain tu dia bantai belasah sendiri dia je. Ada we all notice tersilap here n there tp dia  pandai cover. Dia jugak jemput rakan kami yg dah berlatih dari awal tu jadi pengacara bersama dengan dia. Wah saya tau kawan saya tu suka sangat la kan..giler ko dapat kongsi pentas sama ngan Mazidul Akmal Sidek.

So majlis berjalan dengan lancar. Semua happy. Panjang pulak citer saya belum habis lagi sbb ni bukan kali pertama dan terakhir saya jumpa Mazidul live. Nantilah next saya ceritakan pertemuan kedua kami ece ce..cam bagus ha ha

No comments: