Thursday, August 22, 2013

Sepasang kurung biru








...takde apa saje nak tayang baju raya pertama kami he he. Yang atas sekali baju saya, no 2 tu baju anak dara saya yang baru darjah 6 tu udah beso dia dari saya, no 3 baju si kecik 5 years tu , no 4 baju anak boy saya, yang ke 5 baju suami tercinta last sekali tu tudung rafeeda saya hik hik bukan fareeda ye tp ramai pulak yang menanya tudung fareeda ke

Ada yang tanya kat saya berapa budget untuk beli baju raya. Jawapan saya berkadar terus dengan kepayahan saya untuk mencari baju yang sesuai. Maksudnya kalau dah try banyak baju tak dapat-dapat jugak bila jumpa je yang sesuai mokcik rembat je la ye. Rules memilih baju raya dalam family saya adalah cari baju raya saya dulu baru baju orang lain. Ini peraturan bukan saya yang buat tapi encik suami saya yang kasi. Dia kata klu beli baju orang lain dulu nanti kalau saya tak jumpa baju yg bekenan sesuai ngan saya lagi haru. So tiap-tiap tahun saya akan merayau-rayau sorang diri cari baju saya dulu. Biasa kami beli yang dah siap. Saya bab pilih kain yg belum siap mmg out. So jgn ambik risiko tp kurung biru tahun ni kain beli kat jiran saya cantik pulakkan he he. Lagi satu kami jarang menempah sebab takut baju tak siap. Ohh I hate this dah terkena meraban teben cari baju sehari sblm raya. Dalam kata taknak menempah tahun ni anak dara saya tu nak baju peplum tempah jugak la end up baju peplum jd baju problem tak siap pun kena jgk cari baju lain untuk dia. 

Tapi tak tau la kenapa dalam banyak-banyak lagu raya judul Sepasang Kurung Biru ni cam nostalgia la sentimental syahdu je rasanya. Agaknya sebab zaman-zaman sekolah dulu saya suka sangat warna biru. Kenangan zaman sekolah memang memori indah segar dalam ingatan kitakan.


Selamat Hari Raya Aidilfitri dari saya sekeluarga, maaf zahir batin ..hingga ke temu di tahun hadapan insyaallah.

No comments: