Saturday, October 19, 2013

10 makanan menggemukkan versus 10 makanan bakar lemak

Masa saya "melawat" blog jump dr satu blog ke blog yang lain saya jumpa benda-benda ni di blog chef Hanieliza's Cooking . Rasa menarik dan tertarik nak share kan dengan kawan-kawan. 

10 makanan menggemukkan

1. Nasi lemak - gu pulak ngan paru ke kerang ke sotong ke marbelesss!!!
2. Roti canai - fav saya roti sardin atau pun roti planta letak gula skit
3. Nasi goreng - tak berapa suka
4. Ais Krim - ni pun saya suka wehh!!
5. Burger - letak cheess ermmmm
6. Mee Kari - ni fav saya -EVER
7. Makanan Berminyak [Goreng]
8. Susu pekat manis - boh dalam nescafe lemak berkrim tu
9. Roti manis /donut 
10. Mayonis - buat sandwich tuna/ telur mana sedap kalo tak letak ini barang


Aduhai sapa yang berani angkat tangan dia tak suka makanan kat atas huhu.. pagi ni je saya balun nasi lemak paru lagi tu.

Ni pulak 10 makanan yg boleh bakar lemak

1. Oat - kena makan benda cam dedak ayam ni huhu
2. Telur - tak sangka pulak egg can burn fat!! biar betek
3. Epal - ye lah an apple a day keep the doctor away
4. Cili hijau -ha makan la cili api bebanyak biar berasap perut tu ha ha
5. Garlic - wah bagus ni masak boh garlic byk skit
6. Madu - ni mmg lah diketahui khasiatnya dlm Islam mmg dah sebut pun pasal ni
7. Green tea - well..pasni blh la cecuba minum-minumkan green tea ni kot nak diterima anak tekak
8. Wheat grass - hermmm no coment
9. Tomato - yes!! saya suka tomato
10. Dark chocolate - kenapa lah kena yg dark wahai chocolate kalo yang biasa tu mmg sentiasa ku bedal haha

so agak-agaknya kita leh buat gini kot - kalau terasa byk sangat makan makanan 10 yg menggemukkan tu cover-cover la p cari 10 makanan yang bakar lemak tu. Tapinya anak dara saya kata makan je la kejanya ibu pas makan nasi lemak makan oat uishh gemuk jugak nanti ha ha..

No comments: